Friday, September 26, 2014

moga ada sinar nanti..

Assalamualaikum....

hey..hey...hey....hye..untuk semua or sesape sje yg menyinggah di sini..(saya tau ade yg singgah nih...!hehehE)

sebelum memulakan apa jua penulisan...moh le kite memanjatkan syukur kepada ALLAH swt diatas segala nikmat dan kurniaanNYA pada hari...ALHAMDULILLAH...TERIMA KASIH YA ALLAH..






lame kan x men tulis2 kat sini....kite ade sibuk sikit nk singgah n men taip2 kat sini...hehehe...so ape nak mule??? 

x tau nak mule lagu mana...kui22...anyway...paling latest aku dah berjaya dalam test kastam ari tuh...(phewww)..finally kan..tu pun lps test kali kedua..mase yg first tu mengharapkan encik suami je bantu n x leh tekan kan jawapan die..so aku fail...kali kedua amek test...meriah rumah uollss...meriah dgn kunjungan dr shbt2 encik suami(n skrg merangkap kwn aku jugak...hehe)..mmg x terkata terima kasih kt dieorg..sbb dieorg byk2 sgt membantu....TRILLION TERIMA KASIH utk kalian..hehe...so end up with an interview nnt...x tau bile..sbb tarikh x bgtau lagi...so aku dh mule kan la skit2 study....prepare skit walaupun reality nye peluang nak dpt tu tipis..at least ade usaha kan..hehe..so doakan saya..please..please..please...utk awk2 yg tgk post sy ni...doakan sy eh..hehe

so now let me story ttg something yg sgt dkt ngn ape yg aku rase skrg...ape?? ape?? its about BABY!! kadang2 sedih pun ade,..hampa + kecewa pun ade bile tiap2 bulan period tu dtg....x tergambar perasaan aku...susah nk explain..sbb aku mmg tunggu dr start aku kawin sampai la ni...bayangkan la~~




so bulan 7 ari tu ade la berite happy skit...sbb period x mai...mmg happy...tp bile wat UPT...negative...2 UPT aku buat sendiri...due2 negative...ok FRUST.....tp one day....lps sahur tu...perut ade rase sakit menggila..x leh tahan sgt...dlm kesakitan tu aku terus tertidur...bangun pagi ade darah sudah ...so aku dah risau...period dah x dtg sebulan tibe2 drh turun...so pi la klinik check...so happy sbb UPT positive...finally kan..then doc buat scan...(die scan atas je..) tp die ckp rahim kosong..x nampak pape...die tulis surat..rujuk kes aku kt KPJ....so pi KPJ...wat scan dlm...suda nampak itu kantung...my baby! my baby! tp sayangnye kantung tu btul2 kat bawah nk jatuh dh...




so doc bg ubat utk kuatkan rahim...ade 1% utk baby selamat...bayangkan...aku pun ckp ngn diri sndri..x pe..mane tau ade miracle kan..doc pun ckp mcm tu...so next week dtg lagi...UPT dah jadi negative and rahim dah kosong..ok..bukan rezeki...calon baby dah jatuh...after 2 weeks mcm tu..aku pi berurut...lepas 2 hari mcm tu, aku terus period..n period aku lagi byk dr biase...bayang kan la 1 hari sampai 4 pad kena pakai... 

apep pun aku redha sbb ni semua ketentuan ALLAH....ade hikmah nye kan...sekurang2 nye aku pernah rase bahagia dpt tau preggy tu mcm mane...mase ni...encik suami mmg mainkan peranan die btul...die byk bg support...and keep give me advice...byk sedarkan aku byk bnde...thanks a lot encik suami...die je la yg tau mcm mane tiap2 malam aku nangis kt die...so now i'm still waiting..mane tau preggy lagi kan...i hope so....aminnn






so skrg aku maybe dah ok...tapi keep thinking bila mase aku...aku percaya akan ade rezekinya nnt kan..IN SHA ALLAH...aminnn....cume...ermm...every time jumpe sesape or mybe gi mane2 majlis mesti ade yg bertanya...perli2...compare ngn budak yg 2 minggu kwin dh preggy..tau x hati sy koyak hancur berkecai mcm mna...org boleh ckp.."alah...ko ni buat x tau je la ape org nk ckp" ..."eleh..rilex la..aku ni dah 6 tahun kwin x de anak...ok je"...erk....ssh..kdg2 bile kite post something..kite nk org bg feedback yg ok...moral support ke...ni x..asyik nk kondem n compare ngn die...actually mse awk bru2 kwin pun awk rase mcm sy rase kn..at least bgtau la mcm mane awk go through situation ni..tp ni x...payah nk ckp...manusia kan...kadang2 mmg terasa hati ngn mak cik2 yg label sy "tak pandai buat"...dh la..mls nk truskan..sbb siyes wey skrg ni aku rase nak nangis....argghhh...





sampai sini je la...dah x de mood dah nk sambung...jumpe lagi utk next entry...tq so pada sesape yg singgah n bace pepanjang ni...

#tlgjgncondem
#sayajugamanusia
#sayabarulagi
#sayasayangsuamisaya






No comments:

Post a Comment