Sunday, August 4, 2013

kebosanan...

assalamualaikum......

hey..hey.....terasa sudah lama tidak membuat senaman jari..hehee...kebosanan di ofis tatkala ni memaksa aku utk merajinkan diri menyinggah di blog aq yg ade ke x ntah org berkunjung kt sini..huhu..

ape2 pun..sebelum memulakan story mory....moh kite bertafakur seketika bagi mensyukuri segala nikmat kurniaan dari ILLAHI....alhamdulillah..terima kasih ya ALLAH atas segala nikmat dan limpah kurniaMU....alhamdulillah....




dua tiga minggu ni line JPJ teramat la menguji kesabaran aku ok...x tau nak habaq lagu mana....teramat la lembab n menyebabkan hari2 aku menghadap kes2 insurans n roadtax yg pending...pent ok..sumpah penat...mengahadap karenah manusia yg x sabar satu hal..menghadap perangai bos satu hal...huwaaa.......mohon ALLAH kuatkan n tabahkanlah hati aku utk menghadap semua ni sebelum aku cuti selasa ni...



tutup la story pasal keje ni..sakit pale aku..huhu....walaupun aku dapat bos yg kadang2 mcm x berapa nk paham n jage kebajikan pekerja die...tp utk certain2 part die memahami jugak....walau pun bos aku bukan islam...die telah membelanjakan aku n ofismate aku berbuka puasa kt AMANSARI hotel...berbuka bersama warga JPJ...huhuhu...satu lagi aku dapt cuti dari hari rabu sampai isnin..selasa baru naik kerja...hip hip hoooreyy...mase cuti yg singkat tak membataskan aku n family aku utk pulang ke desa berhari raya...huhuhu...alhamdulillah...dapat jugak balik beraya tahun ni..


nampak tak? habis happy dah tu..kui22.. x sbar nak balik kg..rase mcm dh lame je x balik...persiapan raya semua dah 99% siap...dari baju, kasut, beg (beg raya pun ade..kau hado?huhu), kuih muih n also kereta raya..hehee...semua dah siap..alhamdulillah...thn ni dh leh hulur duit raye n budak2..mak cik2...atok..syukur.....

cukup la pasal raya ni....mcm excited sgt nak ramadhan pergi..eh...eh..bukan mcm tu...mcm mana kita x sabar nak sambut ramadhan hari tu..mcm tu x sabar jugak kita nak sambut syawal....hehee...

hubungan ngn encik tunang masih seperti biasa...bercakap ttg die...ade something nak share...maybe ade jugak yg meluat, menyampah dll bila ngk gambr2 kami..(tp ade aku kesah...ko hado ke??huhu)...sejujurnya ape yg aku boleh cakap..walaupun perkenalan kami sudah hampir mencecah setahun sewaktu kami bertunang hari tu, tp lepas kami bertunang baru lah kami betul2 bercinta....feeling sebelum ni more on nak mengenali lebih dekat lagi...wey...ingat senang ke nak lupe yg lame....semua x faham situasi aku....jika dia, dia dan dia yg bercakap belakang ttg aku tu duduk n jadi aku baru die paham..ape yg aku buat...kadang2...demi kebahagiaan org lain, kite kena korban kan kebahagiaan kita.....tp ntah..susah nak explain......




bukan mudah utk aku dan encik tunang bina chemistry antara kami...susah ok..sumpah susah..dalam hubungan kami, aku banyak terapkan konsep penerimaan seadanya....aku ngn die mcm langit ngn bumi..kami jarang mempunyai minat yg sama...jarang punye taste yg sama mcm aku ngn yg dulu....tp aku dan encik tunang cube..cube dan terus cube....tp lepas bertunang hari tu...encik tunang mula berubah..rase cinta utk die mula tumbuh sikit2....

utk anda, anda dan anda yg mungkin atau telah pun melontarkan pendapat anda utk hidup saya...terima kasih saya ucapkan....cukup2 la menjaja cerita n bercerita ttg sy..sy bukan artis utk anda jadikan bahan gosip tempatan..sy manusia biasa..manusia biasa yg x sempurna dan sedang cuba menempuh dan menjalani apa yang dah ALLAH takdirkan utk aku dgn redha....aku sentiasa percaya....ALLAH sentiasa punya perancangan yg lebih baik utk hambaNYA walaupun bercanggah dgn apa yg kita ingin kan..ingt...TIDAK semua yg kita nak , kita akan dapat...dalam hidup ni akan sentiasa ada ujian yg kita rasa kita x mampu nak hadap...aku sentiasa ingt n berpegang..setiap ujian dariNYA pasti tidak lebih dari kemampuan aku utk hadapinya....

utk awk2 yg pernah hadir dalam hidup saya sebagai teman, rakan sekelas, junior setempat belajar, partner, boyfie, teman rapat atau apa sahaja.....terima kasih..terima kasih kerana pernah datang n pergi dari hidup saya..setiap yg jadi mungkin ada hikmahnya...mungkin adalah lebih baik redha dgn percaturan ALLAH dari terus menyimpan dendam kesumat yg entah bila akan reda....sentiasa la ingt..KEMAAFAN ADALAH DENDAM YG TERINDAH..utk anda2 semua...jgn risau...saya dah pun maafkan semua kesalahan2 anda dan menghalalkan apa shj yg tlh sy beri ......sy pun berharap agar sy diberi kemaafan dan penghalalan atas apa shj yg telah sy lakukan...

insyaallah...buka buku baru....hidup akan lebih tenang...kepada kwan2, famili n encik tunang yg memahami dan sentisa berada dibelakang sy .....terima kasih diucapkan...hanya ALLAH yg dpt balas jasa kalian...



p/s :: rip utk kucing sy.......rindu........isk..isk....T_T

No comments:

Post a Comment