Friday, September 6, 2024

BERHABUKNYA........

Assalamualaikum...

Ya ALLAH.. lama rasanya tak menaip dan mencurhat disini.. tiba-tiba masa dalam bilik air kelmarin teringat zaman-zaman menaip ni... sangat-sangat berhabuk ye disini.. ๐Ÿ˜…


I think, (eh i think kau.. ) last aku menaip 2017 masa tengah pregnant kan aisyah (ko ingt aku ingt.. aku scroll tadi.. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜) Biar la orang kata menaip macam la ada orang baca.. eh tak pe tak de orang bace.. setidak-tidaknya kalau aku takde nanti, mana la tau ade cari.. kot ternampak blog ni.. boleh la baca kan kemerepekan aku disini.. ๐Ÿ˜ฌ

welcome back to my dearself... sejujurnya aku ghidu nak taip-taip.. nak story mory.. tapi begitu la.. kesibukan tugas hakiki seorang isteri dan seorang ibu mengekang keinginan untuk mencurhat disini.. ๐Ÿ˜ญ




taaadaaa..besar dah kan seketui yusra.. let me explain.. yang besaq hat belakang tu, anak tiri aku.. dah cerita ke belum aku mengahwini seorang duda anak satu.. hihi... besaq dah hat belakang tu.. tahun ni dah tingkatan 4.. mase kenal dia dulu die kecik ja... umur 4 tahun.. la ni tingkatan 4 ..

hat sebelah mat z tu..(eh sape mat z.. incik husben kite.. nama manjaaahhh die... ๐Ÿ‘€) yang cantik, kecik molek tu anak dara iolsss.. dulu seketui yusra.. sekarang besaq panjang dah.. dah darjah 3.. sekejap je kan.. rase macam baru semalam die ngempeng tak sudah .. sekarang darjah 3 dah.. 

hat tengah sebelah mat z tu .. yang cantik lagi sopan tu, aku la.. hihihihi .ye tau.. membesar dengan jaya nya kan.. how come from xs size to xl/xxl size.. ahahha abaikan la ek.. nanti la diet.. sebab mat z tak bagi diet.. (tak dapat restu wey.. dah mintak permision hari tu.. die cakap sihat kan.. biar je macam ni.. sedap peluk๐Ÿ˜ญ)

sebelah mami die tu(eh...mami... tu la pangilan anak-anak aku ke aku yg lagi gebu gebas ni... hehe) tu la seketui aisyah.. rase last story pasai nk keluarkan die je.. eh tau-tau dah darjah 1 dah.. sekejap je.. tapi hat ni anak no 2 kan... anak paling "bertuaahhh " sekali .. paham-paham la ek.. anak no 2 kan.. ytjt.. hihihi

this is my small family.. tak ramai tapi ada.. ramai je tanya.. "tak nak tambah" ? " bile nak tambah"? bukan tak nak tambah.. rezeki belum ada lagi.. di fasa usia yang sebegini "muda" tahap redha la.. kalau ada, ada la.. kalau tak de.. kite besarkan je anak-anak yang ada ni..

untuk semua generasi sekarang.. korang jangan dok gatai la nak child free la ape la.. selagi rahim tu sihat.. due2 subur.. beranak la wey.. kalau korg tau mcm mana struggle nya pejuang2 due garis nk dapat anak, mesti tak kan terkeluar statement macam tu.. kejam kan korang.. 






nah..last belanja.. this is my big family from my side la.. kalau belah mat z lagi ramai.. tak pe kami tak ramai, tapi insyaallah sentiasa ada untuk satu sama lain.. selisih pendapat dan tak selevel pandangan selalu.. tapi kite jarang la gaduh.. alhamdulillah.. ALLAH hadirkan dua lagi adik perempuan yang cantik lagi baik..secara tak langsung banyak yang kita belajar dari dieorang.. 

dah la wey.. cukup la sampai sini dlu.. insyaallah.. ada masa lagi.. kite story mory lagi ok.. 

bye.. assalamualaikum..




nah.. kite bagi lagu fav kite..dengar la ek.. ๐Ÿ˜





No comments:

Post a Comment